söndag 13 december 2009

Komik...

Plötsligt i vinslöv på teven. Just nu visas eld - incidenten. När det skall grillas inomhus. Det är komik. Åtminstone en söndag.

Igår när jag gick hem från krogen gick två karlar framför mig. De sjöng run to the hills och fattig bonddräng, jag ville sjunga med. Speciellt när jag insåg att de sjöng fel, sånt stör mig. Helt obefogat. Jag lät bli att sjunga med, det hade blivit så konstigt om jag 50 meter bakom tagit ton, speciellt då jag inte äger några toner. Livet är trots allt inte en film. Men jag tror jag blivit alltför färgade av fröken Meissners och min ständiga diskussion kring att “se sig själv utifrån”. Människor som lever så har dubbelfattning när de håller i en kaffekopp. Det är sådana människor som älskar horisont-blicken. De människorna är medvetna, hela tiden. De låtsas vara omedvetna på ett medvetet sätt. Det kan vara det roligaste jag vet. Att titta på sådana människor. Har du tråkigt så tycker jag du ska testa att vara så, kombinera gärna olika alternativ, såsom att sitta i en gungstol med en varm kopp kaffe, glöm inte dubbelfattningen, titta mot horisonten och sucka lite lätt. Se till att någon ser dig, men låtsas att du inte lagt märke till dennes närvaro.

Thats fun for you youngsters.

1 kommentar:

  1. Åh, här sitter jag mitt emot samuel med dubbel handfattning och blickar lite lätt strax ovanför hans huvud ut mot snöflingorna som landat på en Värmländska marken. medan jag tänker drar jag sakta vänsterhanden genom mitt långa hår. (ok, det kanske var mer manligt) Sedan reser jag mig upp, sneglar lite lätt mot min egen spegelbild i fönstret och sätter ena klacken framför den andra ut mot dörren. Jag är en medveten människa men spontan människa! Snart seees vi!:) Pussn!

    SvaraRadera