fredag 11 december 2009

Sex och Kristina Lugn...

Förr var avhållsamhet mer vanligt. Att avstå sex alltså. Nu för tiden avstår unga människor hellre droger, i allmänhet, alkohol, tobak och allt annat som kan definieras drog. Men det knullas som aldrig förr. Hela världen är snart en stor smitthärd. På ett vis känner jag ett lugn. Inte för detta här med smittohärd. Utan för att min eventuella framtida avkomma i tonåren kanske nöjer sig med att knulla, istället för att ta droger och göra själen illa. Själen kan gå sönder av att knulla också, men risken är mindre om det görs i ett icke alkoholiserat tillstånd.
Det finns nån slags förnuftig inställning som vilar hos dagens ungdom. Jag skiter i om deras livsval att inte supa sig redlös eller röka på tills hjärnan slutar vittna vishet endast är en del i deras kaosartade identitetsskapande, eller en image. Jag gillar det. Jag inbillar mig att det är de ungdomarna som ser till att plocka fickorna fulla med kondomer på ungdomsmottagningen. För att knulla säkert tillhör deras melodi.

Kristina Lugn sa en gång “om du på bröllopsnatten känner dig oviss, sök dig dit det luktar anjovis”

Det var roligt som fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar