fredag 16 januari 2009

Out of town...


Klockan är 22.19. Sitter ensam i nystädad lägenhet (nästan städad i alla fall). Luktar svett under armarna och har tagit mig en folköl som någon glömt kvar. Av märket att dömma bör det vara Karl. Den smakar nästan för bra, men sjuk som jag varit hela veckan, och fortfarande är, så kanske det inte är så konstigt att även den billigaste folkölen är som guld i strupen. Lyssnar på Standing in the way of control och peppar mig lite smått inför kommande praktik. I morrn drar jag och bergmans jäntan till södertälje för att kulturanalysera i samton med herr elfredsson som redan anlänt till platsen. Två månader i en tvåa. Vi tre. Förhoppningsvis kommer vi alla levande därifrån. Tydligen besitter denna tvårummare en stor klädskrubb, och eftersom bergman har vanan inne att bo i skrubb lär detta bli hennes nya mansion. Packningen är så gott som klar. Dock vart det lite mer än vad jag trodde, men alla som känner mig väl vet också att jag är sämst på att packa, åtminstone att packa det som behövs. Men, men, det ordnar sig alltid, och pengar är inga problem och hela den ramsan. Det ordnar sig alltid, och oftast till det bästa även om det inte känns så i stunden, och pengar, ja, jag säger som min kära morfar brukar säga..."små smulor är också bröd".

Hur som ser jag mer än framemot att påbörja praktiken. Att sitta i buss i 9 timmar känns dock inte så tillfredställande, som tur har jag bra sällskap och det underlättar då jag allt som oftast råkar sätta mig bredvid nån fet, svettig, smaskande, "tala i telefon högt människa", techno lover, eller annat patrask.


Jag vill egentligen skriva en jävla bok om hur underbar serien Skins är. Men jag sparar det och slänger in en bild på homo`t Maxxie istället. Watch and envy.

1 kommentar:

  1. åååh, TECHNO LOVER!!! :)

    det kommer att bli kung att få lite miljöombyte. jag menar, det lär väl vara hur bra som helst. hade gärna fått åka iväg någonstans, men jag får nöja mig med en lite närmre stad för min praktik. :)

    SvaraRadera