tisdag 6 januari 2009

Kärringveckan...

Internet må vara en formidabel plats, där det mesta går att finna. Nu är jag knappast den som letar upp det mest kontroversiella och hittar de där kryphålen som erbjuder, ja vad fan vet jag? Jag är en klassisk "klicka på aftonbladet" internet användare, wikipedia används också febrilt för att slå upp sånt där folk sagt och som jag i stundens hetta låtsas ha vetskap om, sinnessjukt bra metod för att bli mer allmänbildad. Sen är jag rätt bra på att låtsas ha koll på saker också, åren har gett mig vetskap om hur det ska pareras. Hur som, idag började jag fundera kring den där veckan då enbart kvinnor har namnsdag och fick nästan psykbryt för att jag inte kom på vad den heter, i sedvanlig ordning kom sökmotorer till användning. "kvinnoveckan"... Hur jag nu tänkte när jag skrev kvinnoveckan kan man fråga sig, men håll käften och fråga inte, jag skrev bara så, okej!

Då finner jag detta, och jag kan inte sluta skratta....

Min kvinna startade sin kvinnovecka i måndags. Vi har inte varit tillsammans på ett tag nu så lite sugen börjar man väl bli. Hon brukar ha ganska så lång vecka men framåt lördagen så borde det väl vara fritt fram, tyvärr så är det fest då så den kvällen är nog bara att glömma. Funkar inget vidare på fyllan.
Igår såg jag att hon använt ny tampong och det betyder (väl?) att det långt ifrån är över?! Kan det bli nåt på fredag, tror ni?
Hur lång mens brukar Du ha?


Jag tänker hedra herrn med ett svar. För det första, det heter mens, mens är blod som kommer ur fittan på "din" älskade kvinna, det går att sexa runt även om "din" kvinna har mens. "hon brukar ha ganska så lång vecka" Såvitt jag vet är en vecka sju dagar och har alltid så varit i vårt moderna samhälle (okej den var obefogad, men ändå). "Tyvärr så är det fest på kvällen" Du verkar inte vara så positivt inställd till festen, stanna hemma istället och jöka, det kommer fler helger, och du kan faktiskt festa även om det inte är lördag, du kanske missat att lördagsgodiset spelat ut sin roll. "Igår såg jag att hon använt ny tampong" Endera har du en sjukt ofräsch brutta som aldrig byter tampong och förmodligen har tampongsjukan, eller så är du en aning "annars". "Kan det bli nått på fredag tror ni?" Men vet du vad, fråga henne så ska du se att du får ett helt utomordentligt och ärligt svar. Ni verkar ha fin kommunikation i erat förhållande, välgång och lycka till er båda!


Veckan då enbart kvinnor har namnsdag heter Kärringveckan... Införskaffa en mansgrisvecka kanske?

1 kommentar:

  1. Hehe, kunginlägg! :)

    Det är sådana som denne eminente karl som får världen att bli lite mer tragisk... och underhållande.

    SvaraRadera