onsdag 7 januari 2009

And then...

Tenta. Bord. Meissner och cd-rom. Lite rom utan cd hade suttit fint. Bohmans uppsats - Makt Hämnd Begär - listan och prosan. Tröttskratt. Koffein överdos. Upplevelsefuckad. Sannerligen. Efter att orden producerats under stress och press skall procenten infinna sig. En sista helg med alla de goda som inte kommer återses på alltför lång tid. Kanske blir det maskerad, med tights, och trosor ovanpå, who knows.

Hepburn tittar på mig och säger “gå och lägg dig kvinna, du ser helt förstörd ut… men, ja, inte ens en skönhetssömn kan komma rädda en sådan som du…”… käften, skriker jag. Jag kanske tycker det är snyggt med avgnagt nagellack och snusgula tänder. Föresten var du nästan bara med i svart/vita filmer och då blir man per automatik snyggare. Så häll käften innan jag slänger dig i pappersåtervinningen, eller förlåt, försökte låta precis lika hämndlysten som Bohman, men det är bara att inse, hämnd kommer aldrig vara min grej. Så, ja. Du får hänga kvar. Ett tag...

Ännu en dag har passerat i fröken händelserik`s liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar