måndag 30 november 2009

Fattigmans"godis"...



Jag har en liten fundering. Detta här med micropopcorn. Alltså det är fan i mig helt jävla omöjligt att trycka i sig en hel påse själv, och ändå är popcorn "tör-ätandet" personifierat. Sen går det ju fan inte att spara heller, lite samma känsla som att ställa in pommesfrites i kylskåpet, fast ändå inte. Nu äter jag ytterst sällan popcorn men jag blir ändock lika irriterad varje gång. Fan. Jag frågade "Al in the background" om han ville ha, men han sa nej. Han sa att gangsters inte äter popcorn utan bara biff-tartar.

Läste en blogg idag, där det var en tjej i 25års åldern som stod för ordet. Hon och hennes kille hade ett annat heterosexuellt par hos sig. Nöjsamt förtäljde kvinnan att de två männen satt i soffan i vardagsrummet och avnjöt en kall öl framför en fotbollsmatch, självklart poängterade hon att hon inte visste vilken match det var. Kontentan var i alla fall något i stil med, hihi här står vi fruntimmer och lagar mat i köket, hihi, medan våra pojkvänner sitter i vardagsummet och dricker öl. hihi. Men vi älskar att laga mat till våra "manliga" män. typ. Jag spydde på dataskärmen, och därmed hennes ord. Jag fick en lätt klump i magen, men konstaterade snabbt, likt så många gånger förr att jag aldrig någonsin kommer försätta mig i den situationen.




För jag gillar ju också öl och fotboll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar