söndag 27 september 2009

Fools garden...

En hel del av mina vänner påstår att jag är lättlurad. Jag skulle säga att den föreställningen uppstått på grund av min ibland naiva syn och det faktum att jag faktiskt inte finner sådär oerhört mycket saker som märkvärdiga. Varför ifrågasätta något som rimligtvis skulle kunna vara sant? Ja, okej, jag är rätt naiv. Hursom lyckades jag med en bedrift som jag i ärlighetens namn känner en viss nöjsamhet över. Jag konverserar med herr lindau på msn och påbörjar en diskussion om ett musiktips jag skickat som uppenbarligen inte var uppskattat. Jag drar det gamla kortet om tidigare utförda katastrofer en solig dag i augusti då vi båda lyckades utföra enormt pinsamma handlingar. Detta skulle alltså agera ett hot som möjliggjorde att mitt lagom mediokra musiktips härmed skulle preskriberas. Vad herrn inte visste var att jag glömt vad han faktiskt gjorde för pinsam handling den där augustidagen. Lektion 1: jag kan också luras men det förutsätter att jag inte blir ifrågasatt

När han sedan dricker en kopp kaffe i min flotta våning börjas diskussionen igen. Jag säger ”jag ska berätta en sak men lovar du att svara ärligt på en fråga sen? Lova lova?”. Mannen som är till åren komna sväljer givetvis betet. Så jag berättar att jag glömt händelsen och förutsätter givetvis att han ska berätta då han lovat. Han berättar händelsen och, ja, en upp på mig där så att säga. Lektion 2: Denna historia kära barn visar inte bara på min briljans gällande det mänskliga psyket utan även att godtrohet och naivitet är rätt vanligt förekommande. You are not alone.


Björn: efter dina katastrof musik tips här i veckan kan du inte ta nåt för givet!
Linn: äh det var ett! och det var dessutom inte katastrof
Linn: Björn kom du ihåg den där gången du gjorde nått som var katastrofalt som jag lovade att inte berätta för nån?
Björn: det var en rad.katastrofer
Björn: ja, samma dag som du gjorde nåt lika katastofalt och vi slöt en pakt?
Linn: damn.
Björn: mm
Linn: tänkte att du kanske glömt den detaljen.
Björn: ha, ha... FAT CHANS! jag glömmer inget som jag kan ha nytta av att komma ihåg!
Linn: sant

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar