onsdag 16 september 2009

Det är fan som att cykla, när du en gång kan det glömmer du det aldrig...

Imorgon har vi litt.semi. Igen. Det gillar vi. Vi är fan experter på intersektionalitet vid det här laget. Men denna gång smög sig även lite systemteori in...

"utifrån systemteorin är det också uppenbart att stratifiering existerar trots att samhället är funktionellt differentierat. Det moderna samhällets primära funktionella differentiering flankeras av sekundära differentieringsformer såsom stratifierade eller segmentära differentieringar. Samexistensen av en primär och några sekundära differentieringsformeri det moderna samhället innebär att att sekundära differentieringar struktureras av och underordnas den primära differentieringen"

Ah, jaha. Nu förstår jag.






(?)

2 kommentarer:

  1. Jag började läsa men sen så tröttnade jag...

    För övrigt så är jag en suverän livsguru, funderar på att ta betalt, så bra går det. Blev lite tufft att känna mig nu va...he he he

    SvaraRadera
  2. Kan du inte lägga upp en svensk version av texten?

    SvaraRadera