måndag 23 mars 2009

För att det inte finns mer att ge...

Vi har det bra vi här bak i bilen… typ.

Inget födointag och klockan är 18.10. Den värker. Sittandens i ett öde ämnesrum utan minsta antydan till motivation. Fin fika med herr Jonsson som äger ett öra som lyssnar och säger hur allt borde vara och inte. Väntar på att syster ska ringa så jag kan möta upp henne efter hennes operation. Lillasyster sitter och oroar sig i ensamhet och vill gärna att telefonen ringer exakt nu så jag får veta att allt är prima liv. Präntar dynga och har slutat fråga och undra varför. En tendens till svett i armhålan och kalla fingrar. Funderar över hur länge man kan hålla sig innan man faktiskt pissar på sig och varför vårgyttja luktar bajs. Lyssnar på Bohmans nya låt och tycker han är duktig som tar sig för och skapar. Avundas Larsson för att han svept en hamburgare för att stilla ångesten. Tycker Bergman är duktig trots att det enda hon åstadkommit idag är att diska.

Tycker jag själv är äckligt icke producerande men ganska så okej ändå.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att fikan var kung, trivs i ditt sällskap... men blir lite orolig när jag verkar göra anspråk på att veta hur saker och ting "bör vara". :P Måste nog ödmjuka mig mer så jag inte uppfattas som någon kaxmört. :)

    SvaraRadera