måndag 25 januari 2010

Kamelont...


Eftersom alla jag känner missbrukar ordet hata så förstår också alla att när ordet hata brukas så görs det med en underton av lätt avsky snarare än regelrätt hat. Så. Jag hatar killar i tanktops. Ackompanjerade med tribaltatueringar, listan kan göras lång för vad man faktiskt sammankopplar med detta, och får man upp en bild i huvudet av nån tribaltatuerad snubbe i tanktop med tumring och skor med för stora plösar när jag nämner just tanktops är vi på samma spår i våran lätta avsky.

I lördags hade jag en helvetesnatt utan nåde. Jag låg vaken i princip hela natten förutom de 3 gånger jag gick upp och duschade i iskallt vatten. Helvetet bestod av min alldagliga allergi och mina neverending hudåkommor. Jag hade givetvis inga allergitabletter kvar. Min enda tanke var "låtsas att klådan inte finns". När jag låg där med armarna över huvudet och strök mina armar för att sysselsätta dem från att klia fördes mina tankar tillbaka till skövde. Där var varje natt i princip ett sådant helvete. Dessutom delade jag säng med den dåvarande sambon. Att jag inte bröt ihop och blev nervsjuk är ett under, att denne inte bröt ihop och dödade mig är också ett under. Jag tackar för att dessa helvetesnätter kommer ytterst sällan numer. De var bara det.

Lite måndagstacksamhet i dess enklaste skrud.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar