lördag 23 maj 2009

C(o)untdown...



Det är lördag. Klockan är 23.22. Jag sitter och glor på samma jävla uppsats som jag glott på de senaste veckorna. Alla resonemang är i stunden omöjliga att pränta ned. Allt jag vill säga är ju för fan att eldsjälar är helt underbara människor och att de är beroende av deras omgivning för att kunna upprätthålla denna identitet. En tillskriven identitet som verkar för andras välbefinnande. Att människan kategoriseras med hjälp av geografiska kordnintioner och att det sedermera utmynnar i främlingfientlighet och förutfattade meningar som alla jävla medelsvenssons tror är sanningar. Att folk borde kritiskt granska media eller ännu bättre låta bli att konsumera skit lektyr. Att människor som sitter på makten aldrig, aldrig får glömma att lägga sina öron mot marken och, lyssna.

Jag är på gränsen till vansinne. Jag väntar på att det ska klicka till i hjärnan och därmed bli nån halvtaskig kopia av Eilert Pilarm. Snusen sitter där den ska, kaffet likaså, men inte hjälper det när tankeverksamheten är fuckad.

På måndag har jag och Meissner bestämt att det ska nakendansas för att fira borttagandet av tyglarna. Men ännu är det inte måndag och helvetet är fortfarande närvarande. Vi ses när livet börjat ljusna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar